onsdag 26 december 2012

Samla tåg med Neil

Årets julklapp damp ner som en lättare tegelsten på bloggredaktionens vardagsrumsgolv under självaste julafton. Efter att hunnit med en tre-fyra kapitel har jag fått reda på att Neil hade polio som sexåring och att han samlar på modeltåg. Att han samlar på bilar i naturlig storlek visste jag sedan tidigare. Fick även reda på att han har slutat upp med att röka gräs och att dricka alkohol. Han var orolig att han inte skulle kunna skriva musik efter att ha slutat med dessa sinnesvidgande stimulanser men efter att ha hört mästerverket "Psychedelic Pill" så är jag inte det minsta orolig.

Jag har säkert lyssnat på "Psychedelic Pill" minst en gång per dag under december månad. 

Ikväll blir det bio. Det är filmen Hobbit som får den stora äran. Spänannde! Det blir även spännande att se hur jag klarar av att se Martin Freeman i rollen Bilbo utan att tänka på rollfiguren Tim Canterbury.

Avslutar med att nämna det kortlivade bandet från Orlando, Florida - The Green Today. En fem spårs kassett, en flexiskiva och en LP mellan åren 1986-1988 är vad de stolt kan framvisa när det pratas produktion.


Inga kommentarer: