torsdag 26 december 2013

Corridor Of Dreams

Julafton, check. Juldagen, check. Annandagjul, pågår för fullt. Jaha dåså.

Mellan allt läsande av Stephen Kings bok 11/22/63 (som efter ca. 70 sidor av dryga 780 känns väldigt spännande. Det har ryktats om att Jonathan Demme (som också regisserat "När Lammen Tystnar") skall ta hand om denna bok och förvandla den till rörliga bilder. "Tillbaka Till Framtiden" med politiska aspekter har det pratats om.) har det också blivit musik i form av psychedeliska tongångar.
Al Simones heter en herre från Ohio som mellan 1992-2009 släppte 4 st album. Titeln på albumet som fått min uppmärksamhet bär det fantasifulla namnet "Corridor Of Dreams" och är alltså mig veterligen det första livstecknet från mannen i fråga.  Det känns som om jag ätit för många skinkmackor, dansat för många varv runt granen och druckit för många preparerade julmust. Det här är bland det flummigaset jag hört på mången år och dag. Positivt menat alltså.

En fortsatt god jul tillönskas till er medan jag själv dansar vidare i korridoren.

Inga kommentarer: